Toegankelijkheid

Wijkbeheerders: Yvonne en David

In de afgelopen edities van de Koppeling hebben wij de verschillende teams van onze afdeling Wonen voorgesteld. Sinds een aantal maanden beschikt de afdeling ook over een nieuwe functie: wijkbeheerder. Yvonne Keijzer en David van Huijstee vervullen deze functie en vertellen hier graag meer over. Sinds 2020 is Yvonne een bekend gezicht bij De Woonschakel. Begonnen bij het klantencontactcentrum, maar sinds 1 maart 2024 onderdeel van de afdeling Wonen als wijkbeheerder. David van Huijstee kwam De Woonschakel op 1 april 2024 versterken in dezelfde functie. Hij vervulde een vergelijkbare rol bij een andere organisatie.

Schoonheid en veiligheid in de wijk

Allebei delen ze een passie voor hun werk en zetten ze zich dagelijks in voor een schone en veilige woonomgeving. “Als we zien dat er iets verbeterd kan worden, bellen we aan bij de bewoners. Onverzorgde tuinen en beginnende overlast zijn enkele van de uitdagingen die we dagelijks aanpakken. Ons doel is om zichtbaar te zijn in de wijk, zodat mensen ons herkennen en ons gemakkelijk benaderen met vragen en problemen.” “We willen graag dat het contact laagdrempeliger wordt”, vertellen ze. “We hopen dat huurders zich vrij voelen om op ons af te stappen met al hun vragen. We hebben misschien niet altijd direct een antwoord, maar kunnen hen wel in de juiste richting sturen.”

Proactieve aanpak

David legt uit dat zij vaak in de beginfase van een klacht betrokken worden. “Wij richten ons meer op preventie dan op genezing. Yvonne vult aan: “Soms werd in het verleden pas actie ondernomen als er al een probleem was. Nu proberen we aanwezig te zijn in de wijk voordat iets escaleert.” Een ander belangrijk aspect van hun werk is het aanmoedigen van de onderlinge verbinding in de wijk. “We willen buren meer met elkaar in contact brengen met bijvoorbeeld buurtbarbecues en buurt schoonmaakacties. Helaas zien we nu vaak dat er weinig contact is in de buurt.” “We zijn aan het pionieren”, gaat David verder. “Niemand heeft deze functie voor ons vervuld en dat maakt ons werk spannend. Niets staat nog vast.”

Vertrouwen opbouwen

Het opbouwen van vertrouwen met huurders is een proces dat tijd kost. “We hebben te maken met huurders die al een geschiedenis hebben met De Woonschakel,” legt Yvonne uit. “Het kost veel tijd en moeite om opnieuw verbinding te maken, het is een meerjarenplan.” “We willen echt de verbinding met de huurders zoeken,” benadrukken ze. “We willen dat mensen meer contact hebben met elkaar, maar ook tussen buren onderling. Als iemand bijvoorbeeld moeite heeft om de tuin bij te houden en een buurman heeft die graag tuiniert, dan zien we graag dat ze elkaar helpen.” Met hun enthousiasme en toewijding vormen Yvonne en David een sterk team dat hard werkt aan een betere en meer verbonden woonomgeving.

Deel deze pagina

Contact

De Woonschakel Westfriesland
Randweg 11a
1671 GG Medemblik

Postbus 72
1670 AB Medemblik

Kantoor Bovenkarspel
Middenweg 5
1611 KP Bovenkarspel

0227 54 54 54
(ook voor spoed buiten kantooruren)

E-mail: info@dewoonschakel.nl

IBAN: NL96 BNGH 0285 0336 11

Volg ons

Storingen

CV-installaties, warmtepomp, WTW-units, MV-boxen, rook- en COmelders en zoninstallaties

Energie Service Noord West (ESNW)
0227 54 95 30

Verwarming Rigtershof, Grootebroek

Schouten Techniek
0229 29 15 00

Verwarming Koggenlandhuis, Midwoud

Schermer Installatietechniek
0227 54 95 80

Powered by Chapel Media