Toegankelijkheid

Welkom en tips

Welkom en tips

Gefeliciteerd met uw nieuwe huurwoning. Graag geven wij u tips, want bij een verhuizing komt altijd meer kijken dan u denkt.

Inschrijven bij de gemeente

Schrijf u en uw huisgenoten in op het nieuwe woonadres in de basisadministratie van uw (nieuwe) gemeente. Geef uw verhuizing door tussen 28 dagen vóór tot uiterlijk 5 dagen ná uw verhuizing. Dit kan veelal via een webformulier van uw gemeente met Digid of persoonlijk aan de balie. Neem (een kopie van) uw huurovereenkomst en een legitimatiebewijs mee. Kijk voor meer informatie op de website van de gemeente.

Handige websites:
Huurtoeslag

Huurt u een sociale huurwoning? Dan heeft u misschien recht op huurtoeslag. Huurtoeslag is bedoeld als een compensatie voor de huur van uw woning als u een laag inkomen hebt. Of u recht heeft op huurtoeslag en de hoogte van de toeslag hangt af van uw inkomen, leeftijd, gezinssamenstelling en de huurprijs van uw woning. Op de website van de Belastingdienst kunt u berekenen of u recht heeft op huurtoeslag en de huurtoeslag direct aanvragen.

Verhuisaanhangwagen

De Woonschakel heeft een verhuisaanhangwagen beschikbaar. Huurders die een nieuwe/andere woning van De Woonschakel gaan betrekken, mogen 2 dagen kosteloos gebruik maken van deze overdekte aanhangwagen. Voor het rijden met deze aanhangwagen heeft de bestuurder een geldig rijbewijs BE nodig. De aanhangwagen heeft maximaal laadvermogen van 995 KG. Het is niet toegestaan om bouwmateriaal en/of tuinmateriaal ermee te vervoeren.

Aanvragen gas en elektra

Het is natuurlijk belangrijk dat u in uw nieuwe huis gas en elektra hebt. Dit moet u zelf doorgeven. Denk er om dat u dit op tijd doet. Veel bedrijven hebben de tijd nodig om dit te regelen. U kiest zelf bij welke leverancier u zich wilt aanmelden. Kijk op de website van energieleveranciers voor een overzicht.

Aanvragen water

Aanmelden kunt u via de website van PWN > Mijn PWN of telefonisch 0900 - 405 07 00.

Gratis WocoAPP downloaden

Met de gratis WocoAPP regelt u makkelijk en snel zelf uw woonzaken. Waar en wanneer u wilt, vanaf uw tablet of mobiel. Bijvoorbeeld om een reparatie aan te vragen, een vraag te stellen over geldzaken of om wijzigingen door te geven. Het kan allemaal via de WocoAPP. Klik hier voor meer informatie.

Televisie, telefoon of internet

Als u gebruik wilt maken van televisie en internet, moet u zelf een contract afsluiten met een leverancier van uw keuze. Misschien kunt u uw contracten van uw oude woning meeverhuizen. U kunt dit vragen aan uw huidige leverancier.

Verzekeringen

Het is belangrijk om bepaalde verzekeringen af te sluiten als u een woning huurt. U wilt namelijk niet dat er schade ontstaat aan uw dierbare bezittingen en zelf voor de kosten moet opdraaien.

De Woonschakel heeft een opstal- en een glasverzekering afgesloten voor uw woning. Hiermee zijn schades áán het huis, een ruitbreuk en een lek isolatieruit verzekerd.

Deze verzekeringen zijn belangrijk bij een huurwoning:

  • Wij adviseren om u apart te verzekeren tegen diefstal, brand- en stormschade. Dit doet u met een inboedelverzekering, inclusief dekking van inbraakschade. Met een inboedelverzekering vergoedt u losse spullen in uw huis voor schade door diefstal, inbraak, brand en storm. Bij elkaar kunnen die toch heel wat geld waard zijn.
  • Aansprakelijkheidsverzekering. Met een aansprakelijkheidsverzekering bent u verzekerd voor schade aan anderen of hun spullen
Reparaties en werkzaamheden

Tijdens de oplevering van uw woning lopen wij samen met u door de woning en controleren wij of er nog gebreken die De Woonschakel moet herstellen. Alle werkzaamheden en/of reparaties zijn opgenomen in het inspectierapport. We plannen deze werkzaamheden zo snel mogelijk in.

Ontdekt u toch nog nieuwe gebreken?
Dan kunt u dit direct melden via de WocoAPP of bel naar onze Klantenservice 0227 54 54 54 (ook voor spoed buiten kantooruren).

Serviceabonnement voor klein onderhoud

Klein onderhoud in de woning is voor huurders zelf. Met een serviceabonnement doet De Woonschakel dit voor u. Lees hier meer over het serviceabonnement.

Woonmatch West-Friesland

Na het tekenen van uw huurcontract voor een sociale huurwoning, adviseren wij u om zich opnieuw in te schrijven bij Woonmatch. U bouwt vanaf dat moment ook weer inschrijfduur op. Voor meer informatie zie Woonmatch West-Friesland.

Nieuwe buren

Neem zelf het initiatief om kennis te maken met uw nieuwe buren. Dat kan door langs de deur te gaan voor een voorstelrondje of met een kaartje in de bus over wie u bent. Elk jaar wordt in september Burendag gehouden. Kijk voor inspiratie en activiteiten op de website van Burendag.

Namens De Woonschakel veel woonplezier in uw nieuwe woning toegewenst!

Deel deze pagina

Contact

De Woonschakel Westfriesland
Randweg 11a
1671 GG Medemblik

Postbus 72
1670 AB Medemblik

0227 54 54 54
(ook voor spoed buiten kantooruren)

E-mail: info@dewoonschakel.nl

IBAN: NL96 BNGH 0285 0336 11

Volg ons

Storingen

CV-installaties, warmtepomp, WTW-units, MV-boxen, rook- en COmelders en zoninstallaties

Energie Service Noord West (ESNW)
0227 54 95 30

Verwarming Rigtershof, Grootebroek

Schouten Techniek
0227 54 95 90

Verwarming Koggenlandhuis, Midwoud

Schermer Installatietechniek
0227 54 95 80

Powered by Chapel Media