Geschillenprocedure
Wij vinden het belangrijk dat u zorgeloos woont. En zorgeloos wonen, dat regel je samen. Zijn er problemen? Dan doen we er alles aan om die met elkaar op te lossen. Het kan voorkomen dat we er samen toch niet uitkomen. In zo’n bijzonder geval kunnen huurders een klacht indienen bij de geschillencommissie. Er is één geschillencommissie voor alle huurders van de woningcorporaties in Noord-Holland Noord: de Bovenregionale Geschillencommissie Noord-Holland Noord. De commissie bestaat uit leden en een voorzitter, die op voordracht worden benoemd. De werkwijze van de commissie is vastgelegd in een reglement. Als u een klacht of geschil heeft met De Woonschakel en u hier niet met De Woonschakel uitkomt dan kunt u contact opnemen met de Bovenregionale Geschillencommissie Noord-Holland Noord.
Als blijkt dat u het geschil heeft gemeld bij De Woonschakel en u er onderling niet bent uitgekomen, dan neemt de commissie uw geschil in behandeling.
Belangrijk is dan om te toetsen of aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:
- U bent in uw belang geschaad.
- De situatie is ontstaan door toedoen van De Woonschakel.
- Het probleem is een aangelegenheid van De Woonschakel.
- U heeft geprobeerd het probleem op te lossen met De Woonschakel en de procedure gevolgd.
- Klik hier voor de toelichting van het reglement en overige voorwaarden.
Zaken die onder verantwoordelijkheid van de overheid of andere instanties vallen of elders in behandeling zijn (huurcommissie, advocaat, rechtbank) worden niet behandeld door de commissie.
In de meeste gevallen vraagt de commissie aan u en De Woonschakel het geschil mondeling toe te lichten. De commissie brengt advies uit aan het bestuur van De Woonschakel en informeert u over de inhoud van het uitgebrachte advies. Het bestuur neemt uiteindelijk een besluit waarbij zij het advies van de geschillencommissie in betrekt. Als u zich niet wilt neerleggen bij het besluit van het bestuur, staat de weg nog open naar de burgerrechter.
Reglement Bovenregionale geschillencommissie
Geschillencommissie
Een klacht indienen?
U kunt uw schriftelijke klacht opsturen naar:
Bovenregionale Geschillencommissie Noord-Holland Noord
Antwoordnummer 521
1800 VB Alkmaar
(een postzegel is niet nodig)
U mag de klacht ook per e-mail versturen naar: